Els Quaderns de Mercats

Els Quaderns de Mercats és l’oferta formativa promoguda pel CCAM, a través del programa www.elsmercats.cat, per impulsar la capacitació i transformació dels mercats municipals de Catalunya.
 
L’objectiu dels Quaderns és facilitar instruments, coneixements i les metodologies més eficients per a l’actualització dels models de negoci i la millora de la gestió dels paradistes dels mercats. Enguany s’incidirà en la incorporació de mesures que fomentin la competitivitat i l’eficiència de les parades per adaptar-les als canvis d’hàbits de consum i també per fomentar l’autoavaluació.
 
Els Quaderns 2025 incorporen, com a novetat, la possibilitat de fer hores de mentoria amb la finalitat de fer una autodiagnosi personalitzada, revisant, de manera detallada, cada àrea clau dels negocis particulars i aplicant els coneixements adquirits d’una manera més efectiva.
 
Tipus de mentoria:
  • Mentoria 1: Diagnosi: quin és l’estat actual de la meva parada.
  • Mentoria 2: Redefinir la proposta de valor. Per què els clients han de venir a mi.
  • Mentoria 3: Estratègies de venda i fidelització. Com vendre més i millor.
  • Mentoria 4: Treballar el producte: com millorar l’oferta i l’atractiu de la parada.
  • Mentoria 5: Gestió financera i optimització de costos d’una parada.

Quadern 1 # 8 d’abril de 2025 # Autodiagnosi del negoci i redefinició de la proposta de valor d’una parada de mercat # de 15:00 a 17:00 hores.
 
Quadern 2 # 29 d’abril de 2025 # Estratègies de venda, millora de l’oferta i l’atractiu d’una parada de mercat # de 15:00 a 17:00 hores.
 
Quadern 3 # 13 de maig de 2025 #  Parades de mercats més rendibles: gestió financera i optimització dels costos. Casos d’èxit # de 15:00 a 17:00 hores.

 

Els objectius d’aquestes sessions són: 
  • Identificar les claus per adaptar el model de negoci d’una parada de mercat actual.
  • Explorar estratègies per atraure nous clients i fidelitzar els actuals.
  • Aplicar tècniques de venda innovadores per a la millora de la rendibilitat.
  • Millorar la gestió financera i optimitzar costos.
  • Aprendre a treballar el producte per diferenciar-se de la competència i generar valor.
  • Inspirar-se en casos d’èxit i bones pràctiques.